|
Wiek późny w życiu człowieka
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1408 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
CELE:
- wzmocnienie szacunku wobec osób starszych
- promowanie zdrowego stylu życia
- podkreślenie roli osób starszych we współczesnej rodzinie i społeczeństwie
- propagowanie aktywnych form życia
- ukazanie potrzeby wspierania osób samotnych i cierpiących
- zwrócenie uwagi na wartość życia ludzkiego
- ukazanie eutanazji jako formy niemoralnej i niechrześcijańskiej
- kształtowanie empatii i wyrozumiałości wobec ludzi starszego pokolenia
METODY:
- burza mózgów
- pogadanka z elementami dyskusji
- mapa myśli
- praca w grupach
POMOCE:
- arkusze papieru
- kolorowe pisaki.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- W prowadzenie do tematu
Każdy z was ma w rodzinie ludzi starszych. Porozmawiamy o jesieni ludzkiego życia, o losie starszych ludzi. Spróbujmy ocenić ten okres życia człowieka.
- Opracowanie:
- Określenie ram czasowych okresu starości.
- Burza mózgów- odpowiedzi, skojarzenia na pytanie :Jakie symptomy pojawiają się u człowieka w okresie starości?
- Uzupełnianie tabeli przez uczniów ( praca w grupach). Tabela składa się z trzech kolumn zatytułowanych kolejno:
- Plusy okresu starości.
- Minusy okresu starości.
- Jak uniknąć lub ograniczyć minusy ?
Uczniowie do wpisanych minusów szukają środków zaradczych lub zmniejszających zagrożenie.
- Analiza zapisanych treści, wnioski. Należy wyeksponować konieczność prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia począwszy od najmłodszych lat. Korzystania w przyszłości z gabinetów odnowy biologicznej, gabinetów kosmetycznych lub osiągnięć chirurgii plastycznej.
- Jakie wartości wnoszą w nasze życie osoby starsze, jaką pełnią role w społeczeństwie i rodzinie ?- pogadanka.
- Stworzenie mapy myśli do słowa kluczowego " senior".
Należy podkreślić takie znaczenia jak: Kontynuator tradycji, Pomocna dłoń, Filar rodu ,Doradca , Przyjaciel wnuków ,Opiekun
- Dlaczego starszym ludziom należny jest szczególny szacunek- próba odpowiedzi na pytanie.
- Jakie obowiązki ciążą na dzieciach i wnukach wobec dziadków i rodziców? - dyskusja
- Moralny aspekt problemu eutanazji w ujęciu chrześcijańskim– pogadanka.
- Etyczne i nieetyczne przykłady postaw wobec osób starszych - dyskusja
- "Jaki jest okres starości w życiu człowieka"?- wnioski, podsumowanie.
AUTOR PUBLIKACJI: MARIA JANIGA |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|